Slevy? Nová směrnice pro e-shopy

Asi už jste mnozí zaznamenali, že by se do konce roku měla schválit nová směrnice upravující podmínky akcí a slev.

Stručně jsem shrnula, co to znamená pro váš e-shop

  • Po schválení se budete muset směrnicí začít řídit nejpozději do 30 dnů.
  • Nově bude muset být uváděna u zlevněného produktu informace o jeho nejnižší nabízené ceně v posledních 30 dnech.
  • Budete povinni vypočítat slevu produktu právě z této nejnižší ceny.

Čemu tato novela pomůže nám jako spotřebitelům?

  • Nebude možné zadávat slevy z uměle navýšených cen produktu.
  • Nenakoupíme už produkt se slevou z vymyšlené prodejní ceny.
  • V podstatě už nebude udržitelné mít produkty (uměle) neustále ve slevě.

Koho se tato novinka týká?

  • Toto vše se týká jen B2C sektoru. Tedy pro obchody, které nabízejí své produkty koncovým zákazníkům.
  • Týká se to prodeje hmotného zboží. Nevztahuje se tedy na digitální produkty ani na služby.
  • Výjimkou zůstává zboží, které se rychle kazí, individuální nabídka nebo věrnostní slevy.

Řešeních jak k tomu přistoupit je vícero. 

Já jako dřívější majitelka e-shopu i zákazník vidím nejefektivněji tuto možnost. 

Vzhledem k tomu, že neustálé zlevňování produktů je možná cesta velkých řetězců, ale nikoli malých obchodníků nebo ručních výrobců férového zboží.

  • Svých nabízených produktů si vážíme. Cesta neustálého zlevňování vede do propasti.
  • A tak by mělo být standardem ceny na e-shopu vůbec nezlevňovat.
  • Zákazníci vždy budou vědět, co od vás můžou čekat. A naopak nebudou vyčkávat na vaše akce. Budou nakupovat průběžně.
  • Slevy jim nabídnete pomocí věrnostních slev, slevy za registraci, za přihlášení k newsletteru nebo slevových poukazů zasílaných v rámci newsletteru. Slevu můžete nabídnout také v poukázce, kterou přidáte do odesílaného balíčku se zbožím.

Jak si tato novela povede v praxi? Na to si budeme muset ještě počkat. 

Ale už teď můžete popřemýšlet nad novou prodejní strategií.