Slevy? Nová směrnice pro e-shopy
Asi už jste mnozí zaznamenali, že by se do konce roku měla schválit nová směrnice upravující podmínky akcí a slev.
Stručně jsem shrnula, co to znamená pro váš e-shop
- Po schválení se budete muset směrnicí začít řídit nejpozději do 30 dnů.
- Nově bude muset být uváděna u zlevněného produktu informace o jeho nejnižší nabízené ceně v posledních 30 dnech.
- Budete povinni vypočítat slevu produktu právě z této nejnižší ceny.
Čemu tato novela pomůže nám jako spotřebitelům?
- Nebude možné zadávat slevy z uměle navýšených cen produktu.
- Nenakoupíme už produkt se slevou z vymyšlené prodejní ceny.
- V podstatě už nebude udržitelné mít produkty (uměle) neustále ve slevě.
Koho se tato novinka týká?
- Toto vše se týká jen B2C sektoru. Tedy pro obchody, které nabízejí své produkty koncovým zákazníkům.
- Týká se to prodeje hmotného zboží. Nevztahuje se tedy na digitální produkty ani na služby.
- Výjimkou zůstává zboží, které se rychle kazí, individuální nabídka nebo věrnostní slevy.
Řešeních jak k tomu přistoupit je vícero.
Já jako dřívější majitelka e-shopu i zákazník vidím nejefektivněji tuto možnost.
Vzhledem k tomu, že neustálé zlevňování produktů je možná cesta velkých řetězců, ale nikoli malých obchodníků nebo ručních výrobců férového zboží.
- Svých nabízených produktů si vážíme. Cesta neustálého zlevňování vede do propasti.
- A tak by mělo být standardem ceny na e-shopu vůbec nezlevňovat.
- Zákazníci vždy budou vědět, co od vás můžou čekat. A naopak nebudou vyčkávat na vaše akce. Budou nakupovat průběžně.
- Slevy jim nabídnete pomocí věrnostních slev, slevy za registraci, za přihlášení k newsletteru nebo slevových poukazů zasílaných v rámci newsletteru. Slevu můžete nabídnout také v poukázce, kterou přidáte do odesílaného balíčku se zbožím.
Jak si tato novela povede v praxi? Na to si budeme muset ještě počkat.
Ale už teď můžete popřemýšlet nad novou prodejní strategií.